Strona główna » Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe








Rytmika i Logorytmika
Zajęcia rytmiczne i logorytmiczne odbywają się w przedszkolu cyklicznie (raz w tygodniu). Przedszkolaki rozwijają swoją wrażliwość artystyczną, muzyczną oraz mowę!
Rytmika jest w pedagogice najpełniejszą metodą wychowania przez sztukę. Metoda ta, będąca syntezą kształcenia umiejętności muzycznych i podstawowej wiedzy o muzyce – poprzez trzy sposoby przeżycia muzyki: ruch, śpiew i tworzenie – realizująca cele wychowania ogólnego, oparta na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.
Logorytmika to innowacyjne zajęcia, które wspomagają rozwój dziecka. Logorytmika to ruch, słuch i słowo. Podczas zajęć przedszkolaki stymulują swoją percepcję słuchową, wzrokową i ruchową oraz rozwijają swoją mowę! Logorytmika to metoda wspierająca rozwój mowy i kompetencji językowych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawy ruchowe, słuchowe i słowne. Na zajęciach z Logorytmiki w każdej grupie wiekowej przedszkolaki uczą się poznawać świat wielozmysłowo, poznają piosenki tematyczne, kształcą swoją muzykalność, rozwijają swoją inwencję twórczą!
Podczas zajęć z Rytmiki i Logorytmiki Przedszkolaki: usprawniają planowanie ruchu, doskonalą koordynację słuchowo – ruchową, rozwijają mowę i komunikację, stymulują rozwój uwagi słuchowej i wzrokowej, rozwijają motorykę dużą i małą , uczą się słuchania, zapamiętywania i rozumienia!
Język angielski
Powszechnie znana jest opinia, iż naukę języków obcych powinno się rozpoczynać jak najwcześniej, gdyż tylko dziecięcy umysł jest najbardziej chłonny, a narząd mowy jeszcze bardzo plastyczny i zdolny do bezbłędnego odtwarzania poznawanych obcojęzycznych słów. Nauka wtedy odbywa się zupełnie naturalnie i w związku z tym istnieje duża szansa na osiągnięcie w późniejszym okresie przez dziecko – dwujęzyczności.
Nauczanie języka angielskiego odbywa się w naszym przedszkolu w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, słowników obrazkowych, środków audio, video oraz kart pracy – specjalnie dostosowane do nauczania dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
Zajęcia z języka angielskiego od września 2014r. odbywają się w naszej placówce codziennie (od poniedziałku do czwartku) w każdej grupie w czasie 15 – 30 minut. Jeżeli dzieci w danym dniu są chętne czas zajęć może być wydłużony. Podczas trwania zajęć posługujemy się takimi środkami dydaktycznymi jak piosenki, rymowanki, zgadywanki, gry dydaktyczne oraz zabawy ruchowe. W nauce języka wykorzystywana jest tzw. „mowa ciała”.
Język hiszpański
W naszym przedszkolu dzieci mają wyjątkową okazję, by poznać podstawy języka hiszpańskiego. Zajęcia z języka hiszpańskiego to krótkie, 15-minutowe spotkania pełne zabawy, śpiewu i ruchu, które pomagają dzieciom w naturalny sposób wchodzić w świat nowego języka.
Zajęcia, zabawy z językiem hiszpańskim odbywają się w przedszkolu cyklicznie (w każdy piątek).
Nauka języka hiszpańskiego odbywają się w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka. Przedszkolaki poznają podstawowe słownictwo, uczą się piosenek, biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych w języku hiszpańskim.
Dzięki kreatywnym zabawom dzieci doskonalą swoją wymowę, oswajają się z dźwiękami hiszpańskiego języka. Poprzez ruch, gesty, interakcję z nauczycielem i rówieśnikami przedszkolaki rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne w sposób naturalny i radosny.
Logopedia
W Naszym Przedszkolu wszystkie dzieci, które tego potrzebują, są objęte indywidualną terapią logopedyczną. Dodatkową terapią logopedyczną objęci są również uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz Ci, którzy realizują w przedszkolu zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka stanowi podstawę kształtowania się rozwoju jego osobowości w ogóle. Dzięki rozumieniu mowy poznaje ono otaczający świat. Dzięki umiejętności mówienia jest w stanie wyrazić swoje uczucia i spostrzeżenia. Nie mniej ważna jest także korekta powstałych już wad czy zaburzeń. Okres przedszkolny to czas, kiedy terapia logopedyczna jest najbardziej efektywna. Nie wolno czekać w nadziei, że dziecko wyrośnie, że jeszcze dojrzeje i zaczynać terapię dopiero w szkole. Wprawdzie na terapię nigdy nie jest za późno, ale będzie to zadanie z różnych powodów o wiele trudniejsze.
Gimnastyka korekcyjna, zajęcia usprawniające ruchowo
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w naszym przedszkolu prowadzone są metodą zabawową. Odbywają się one cyklicznie – dwa razy w tygodniu. We wszystkich grupach wiekowych zajęcia przyjmują formę tradycyjnej gimnastyki korekcyjnej prowadzonej przez fizjoterapeutę, w grupach starszych (5 – 7 latki) raz w tygodniu odbywają się zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, drugim razem przyjmują formę gier i zabaw usprawniających ruchowo z elementami rywalizacji sportowej (zabawy z piłką, wyścigi rzędów, tory przeszkód).
Ćwiczenia przybierają formę zabawy, a dzięki odpowiednio dobranym zabawom naśladowczym i ćwiczeniom na gimnastyce korekcyjnej rozwijamy nie tylko motorykę naszych podopiecznych, ale także wzmacniamy mięśnie, kształtujemy równowagę, prawidłową postawę, odruch samokorekcji i samokontroli.
Zabawy i ćwiczenia na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej spełniają następujące warunki:
- Kształtują odruch poprawnej postawy.
- Oddziałują na poszczególne grupy mięśniowe(rozciąga mięśnie przykurczone, wzmacniać mięśnie osłabione przy zachowaniu odpowiedniego układu ramion, głowy, miednicy itp.).Stwarzają możliwość utrzymania skorygowanej pozycji w trakcie zabawy.
- Sprzyjają odciążaniu kręgosłupa od ucisku osiowego.
Zajęcia plastyczne
Zajęcia plastyczne w naszym przedszkolu to prawdziwa twórcza przygoda, która rozwija wyobraźnię, zdolności manualne oraz wrażliwość estetyczną naszych maluchów. Realizowane są w przedszkolu zgodnie z zaleceniami podstawy programowej, wplatane są w tok zajęć dydaktycznych bądź przyjmują formę osobnych zajęć (w zależności od grupy wiekowej). Podczas tych zajęć dzieci mają okazję wyrażać siebie poprzez różnorodne techniki plastyczne, od malowania po wyklejanki, rysunki czy tworzenie przestrzennych dzieł sztuki. Dzieci na wykonują ciekawe prace o różnorodnej tematyce.
Podczas zajęć plastycznych Przedszkolaki rozwijają: wyobraźnię i kreatywność, zdolności manualne i koordynację wzrokowo-ruchową, wrażliwość estetyczną i poczucie piękna, koncentrację i cierpliwość. Dzieci poznają różne techniki plastyczne, integrują się i uczą współpracy, kształtują swoją pewność siebie, satysfakcję z pracy twórczej, poznają różne techniki plastyczne.
Zajęcia plastyczne to przestrzeń, w której dzieci mogą bez ograniczeń wyrażać swoje emocje, pomysły i wizje, ucząc się przy tym nowych umiejętności, rozwijając wyobraźnię oraz wrażliwość artystyczną. Każde dzieło to odzwierciedlenie indywidualnego świata malucha i wspaniała okazja do jego twórczego rozwoju!
Taniec i Melodia
Zajęcia łączą w sobie elementy taneczne i rytmiczno-muzyczne, odbywają się w naszym przedszkolu raz w tygodniu.
Zajęcia taneczno-muzyczne w naszym przedszkolu to wyjątkowa okazja, by dzieci odkrywały świat rytmu, muzyki i tańca w sposób naturalny i pełen zabawy. Podczas tych zajęć maluchy łączą ruch z dźwiękiem, ucząc się wyrażania emocji, koordynacji i rytmu, a także rozwijając swoje zdolności społeczne i twórcze.
Dzieci na zajęciach tanecznych uczą się układów tanecznych, które kształtują pamięć ruchową, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz sprawność fizyczną – dzięki różnorodnym, ciekawie przygotowanym choreografiom. Ponadto przedszkolaki uczą się w jaki sposób można interpretować muzykę, w zależności od jej tempa i dynamiki.
Zajęcia rozwijają: poczucie rytmu i muzykalność, motorykę dużą, koordynację i pamięć ruchową, kreatywność i twórcze myślenie. Uczą współpracy w grupie oraz wyrażania emocji przez ruch, taniec, muzykę i rozwijają pewność siebie.
Zajęcia taneczno-muzyczne Taniec i Melodia w naszym przedszkolu to przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać swoje talenty, bawić się i uczyć w przyjaznej, twórczej atmosferze. Muzyka i taniec to nie tylko zabawa, ale również kluczowe elementy wspomagające wszechstronny rozwój maluchów.
Filharmonia na kółkach w Przedszkolu – Muzyczna podróż w świat dźwięków
W naszym przedszkolu stawiamy na rozwój kreatywności i wrażliwości naszych maluchów, dlatego organizujemy cykliczne spotkania z muzyką. To niezwykła okazja, by dzieci obcowały z muzyką na żywo, poznały świat muzyki klasycznej w przystępnej i radosnej formie.
Podczas wizyt „Filharmonii na kółkach” zaproszeni muzycy wykonają dla dzieci specjalnie dobrany program muzyczny, który dostosowany do wieku i zainteresowań maluchów. Przedszkolaki mają okazję zobaczyć na żywo instrumenty muzyczne, posłuchać pięknych utworów, poznać różne style i gatunki muzyczne oraz wziąć udział w interakcjach z muzykami!
Dzieci rozwijają swoją wrażliwość muzyczną, kształtują koncentrację uwagi i skupienie, poznają różne instrumenty muzyczne. Cykliczne (comiesięczne) wizyty „Filharmonii na kółkach” w przedszkolu to niezapomniane doświadczenie, które wprowadza dzieci w świat muzyki i sztuki, a także pozostawia po sobie radosne wspomnienia i inspirację do dalszego odkrywania artystycznych pasji.
Spotkania z Teatrem
Przedszkole zaprasza do swojej siedziby rozmaite formy teatralne. Organizowanie spotkań ze sztuką teatralną przygotowywaną i dostosowaną do potrzeb rozwojowych przedszkolaków daje dzieciom możliwość obcowania z różnorodnymi formami sztuki scenicznej. Takie spektakle rozweselają, wzruszają, a także uczą wartości i empatii poprzez historie, które mają głębsze przesłanie. Wspólne oglądanie przedstawień to także doskonała okazja do rozwoju słownictwa, wyobraźni i umiejętności społecznych. Dzieci uczą się, jak wyrażać emocje, interpretować postawy bohaterów oraz rozwiązywać konflikty w sposób kreatywny. Kontakt z teatrem pomaga także w budowaniu poczucia estetyki oraz otwiera drzwi do fascynującego świata sztuki.
Spotkania z teatrem to wspaniała okazja do wzbogacenia edukacji artystycznej naszych podopiecznych i zapewnienia im niezapomnianych przeżyć, które pozostaną z nimi na długo.
Zajęcia metodą M. Montessori
Podczas pobytu w naszym przedszkolu dzieci spotykają się z materiałem i pedagogiką Marii Montessori. Zajęcia metodą Montessori realizowane są według hasła: „pomóż mi samemu to zrobić” – jest to indywidualna praca dzieci z wybranym przez nie materiałem, która pozwala przedszkolakom rozwijać ich zainteresowania. Nauczyciele prezentują dzieciom pracę z wybraną pomocą, by następnie dziecko mogło samodzielnie w ciszy i skupieniu oddać się pracy i nauce.
Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: w zakresie samoobsługi (poprzez czynności dnia codziennego), umiejętności matematycznych, językowych, zmysłów oraz sfery poznawczej.
Sylabowa nauka czytania
Przedszkole prowadzi zajęcia w oparciu o Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania® . To metoda czytania sylabami, która jest jednym z elementów terapeutycznych MetodyKrakowskiej®. Opiera się ona na wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu. Twórczynią Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® jest prof. Jagoda Cieszyńska.
W 2024 roku kadra pedagogiczna przedszkola uzyskała kwalifikacje do pracy „metodą sylabową” – została przeszkolona przez dr hab. Martę Korendo prof. UKEN (filologa polskiego, logopedę i neurologopedą, profesora krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego).
Przedszkolaki od najmłodszych lat zostają wprowadzani, poprzez zabawę, w świat zapisu obrazu graficznego liter i sylab. W starszych grupach prowadzone są regularne zajęcia w oparciu o standardy Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, czyli tzw. „SYLABKI”.
Więcej informacji o Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauce Czytania znajduje się na stronie:
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/symultaniczno-sekwencyjna-nauka-czytaniar-teoria/
Joga dla dzieci
Praktykowanie Jogi pozwala dzieciom kształtować samoświadomość. Zabawa w asany uczy własnego ciała, wyrabia uważność i zachęca do pokonywania trudności. Dzieci zyskują wiarę w siebie i swoje możliwości. Zajęcia z Jogi uczą dzieci funkcjonować w grupie, pozwalają na poznanie technik właściwego oddychania. Dzieci w wieku przedszkolnym są pełne energii, dopiero uczą się regulować swoje emocje i to dzięki Jodze mogą poznać techniki relaksacji, Joga jest dla nich sposobem na spożytkowanie nadmiaru energii.
Joga dla dzieci pobudza ich wyobraźnię, ponieważ wiele asan jest inspirowanych naturą, nazwami zwierząt. Naśladowanie różnych elementów przyrody to dla dzieci wspaniałe ćwiczenia wyobraźni, spostrzegawczości.
Wykorzystanie konkretnych pozycji w Jodze jest ważne, stymuluje obydwie półkule mózgowe, co poprawia pamięć i koncentrację u dzieci, a przy okazji jest wspaniałą zabawą! Joga uczy dzieci systematyczności, cierpliwości i koncentracji.
Joga to wyjątkowe narzędzie, które skutecznie wspiera dziecko w budowaniu zdrowej relacji z samym sobą i wzmacnianiu pewności siebie. Dzieci przekonują się, że wytrwałość popłaca, ćwiczenia i ich powtarzalność prowadzą finalnie do dobrze wykonanego zadania.
Praktykowanie Jogi w atmosferze dobrej zabawy powoduje wyciszenie, uczy pokory i gracji. Ćwiczenia Jogi dla dzieci są bardziej dynamiczne od tych dla dorosłych, dzięki temu dzieciom udziela się pozytywne zmęczenie, po którym dzieci są spokojniejsze i bardziej skoncentrowane.
Ćwiczenie Jogi poza wyciszeniem i relaksem pozwala wzmocnić mięśnie i poprawić elastyczność ciała, wyrabia dobre nawyki: kształtuje prawidłową postawę, dodaje witalności, rozwija koordynację ruchową i gibkość. Dynamiczne asany pozwalają rozruszać mięśnie i stawy, a wykonywanie ćwiczeń w określonych sekwencjach wpływa pozytywnie na umysł, likwiduje ospałość i bojaźliwość. Praktykowanie jogi w dzieciństwie wpływa na uniknięcie problemów z kręgosłupem w dorosłym życiu.
Zajęcia sportowe
Na zajęciach sportowych usprawniamy motorykę dużą. Przedszkolaki ćwiczą z piłką, biorą udział w tzw. wyścigach rzędów, cwiczą celność i szeroko rozumianą sprawność fizyczną.
Robotyka
Nasze przedszkolaki rozwijają kompetencje cyfrowe na zajęciach z Robotyki. Na zajęciach dzieci usprawniają motorykę małą, ćwiczą wyobraźnię przestrzenną, rozwijają kreatywność, koncentrację i zdolności konstrukcyjne oraz co najważniejsze fantastycznie się przy tym bawią!
Zajęcia z robotyki w naszym przedszkolu to fascynująca przygoda z nowoczesną technologią, która łączy zabawę z nauką. Dzieci poznają podstawy inżynierii, programowania i logicznego myślenia w sposób dostosowany do ich wieku i możliwości. Zajęcia są pełne praktycznych doświadczeń, dzięki którym maluchy uczą się, jak działają roboty, jak je zaprogramować i jak współpracować przy realizacji wspólnych projektów.
Zajęcia z robotyki to pełna wyzwań przygoda, która rozwija dzieci w wielu aspektach. Dzięki połączeniu technologii, zabawy i nauki, dzieci stają się małymi inżynierami i odkrywcami, zdobywając cenne umiejętności, które będą im towarzyszyć przez całe życie.
Musicon
🎶 Zajęcia z Musiconem w naszym przedszkolu
W naszym przedszkolu dzieci mają możliwość uczestniczyć w wyjątkowych zajęciach z wykorzystaniem Musiconu – nowoczesnego narzędzia edukacyjnego, które łączy muzykę, ruch i kreatywność.
Zabawy z Musiconem rozwijają nie tylko kompetencje muzyczne, takie jak rytm, słuch czy ekspresja dźwiękowa, ale także wspierają koordynację ruchową, motorykę małą, percepcję przestrzenną oraz umiejętności matematyczne.
Dzięki wykorzystaniu pacynek dołączonych do zestawu, dzieci uczą się rozpoznawania i wyrażania emocji, co wspiera rozwój wrażliwości emocjonalnej oraz kompetencji społecznych.
Zajęcia z Musiconem to nie tylko nauka i rozwój – to także radość, zabawa i twórcze odkrywanie świata. Dzięki nim dzieci rozwijają się wszechstronnie, ucząc się przez doświadczenie, ruch i dźwięk w inspirującej, przyjaznej atmosferze.
Kodowanie z Zosią
🤖 Zajęcia z robotem ZOSIA w naszym przedszkolu
W naszym przedszkolu dbamy o to, aby dzieci uczyły się przez zabawę, rozwijały nowe umiejętności i miały kontakt z nowoczesnymi technologiami. Jednym z naszych wyjątkowych narzędzi edukacyjnych jest ZOSIA – Mała Nauczycielka – interaktywny robot edukacyjny zaprojektowany specjalnie z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.
Zajęcia z Zosią wprowadzają najmłodszych w świat kodowania i logicznego myślenia w sposób naturalny, przyjazny i pełen radości. Dzięki zadaniom i zabawom prowadzonym przez robota dzieci uczą się rozwiązywania problemów, planowania i przewidywania konsekwencji swoich działań.
Zosia komunikuje się w języku polskim i kilku językach obcych, co sprzyja rozwojowi kompetencji językowych oraz otwartości na naukę języków. Wspólne zabawy z robotem rozwijają również umiejętności społeczne, koncentrację oraz kreatywność.
Zajęcia z Zosią to doskonałe połączenie edukacji, zabawy i nowoczesnych technologii – a przede wszystkim świetna okazja do wszechstronnego rozwoju dzieci w inspirującym środowisku.
Ruch rozwijający Weroniki Sherborne
🧩 Zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
W naszym przedszkolu dzieci uczestniczą w zajęciach prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – cenioną formą aktywności wspierającą rozwój emocjonalny, społeczny i fizyczny dziecka.
Metoda ta opiera się na naturalnej potrzebie ruchu oraz kontaktu z drugim człowiekiem. Poprzez ćwiczenia z wykorzystaniem ciała, przestrzeni i relacji, dzieci uczą się zaufania, współpracy, wyrażania emocji oraz budowania pozytywnego obrazu siebie.
Zajęcia z Ruchu Rozwijającego pomagają dzieciom:
rozwijać poczucie bezpieczeństwa i pewność siebie,
budować zdrowe relacje z rówieśnikami,
lepiej rozumieć i kontrolować własne ciało,
wzmacniać koordynację, równowagę i orientację w przestrzeni.
To także doskonała okazja do wspólnej zabawy, bliskości i radości, które sprzyjają naturalnemu i harmonijnemu rozwojowi. Zajęcia prowadzone są w atmosferze akceptacji, spokoju i zrozumienia potrzeb każdego dziecka.